dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
voorjaarsnota
Nederland: in de voorjaarsnota informeert de minister van ... >>
 Vandaag 16-04-2024
21827 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 Dogs of the Dow
2 reconciliatie
3 FV
4 proprietary trading
5 excasso
 Thema's
 Recent verbeterd
15-04voorjaarsnota
15-04meevaller
15-04Monetary Policy Commit...
15-04beleidscomité
15-04plakkerige inflatie
15-04schaduwhandel
15-04flexibilisering van de...
15-04onderkant van de arbei...
15-04Nederlandse Prijs voor...
15-04Wet van Moore
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6excasso
7reconciliatie
8arm's length-beginsel
9negatief eigen vermogen
10R-squared
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

sterk merk


Een eenduidige definitie is er niet, maar bij een sterk merk is er sprake van een aantal factoren die het merk krachtig maken, denk aan:

  • naamsbekendheid,

  • reputatie,

  • emotionele beleving bij en loyaliteit van klanten,

  • tevredenheid van werknemers.


Een sterk merk leidt tot een grotere merkwaarde. Ook hebben sterke merken doorgaans minder last van prijsconcurrentie en zijn ze vaak in staat de prijs in een bepaalde markt of marktsegment te dicteren (ze beschikken over prijszettingskracht).

Voorbeeld
'Op papier mogen er dan miljoenen miljonairs bijgekomen zijn, de buitenwereld ziet het pas als u rondrijdt in een Ferrari. Een sterk merk, ongeëvenaard in prestige en exclusiviteit. Een gevulde portemonnee is niet genoeg: Ferrari zegt regelmatig nee tegen geïnteresseerde klanten.'
Bron: belegger.nl - 28-10-2021.

Engels: strong brand.


Zie ook: A-merk, merkwaarde, love brand, value driver, prijszetter, prijszettingskracht, winstmarge, operationeel resultaat, goodwill, immateriële activa, Brand Finance Global 500, Brand Finance Nation Brands, Best Global Brand rapport. Vergelijk: A-merk, B-merk.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter S.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet