dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
non-business day
Een niet-werkdag (zon- en feestdagen). In de financiële wereld een ... >>
 Vandaag 29-03-2024
21790 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 glazen klif
2 laaghangend fruit
3 onder embargo
4 Il Duro
5 penny wise, pound foolish
 Thema's
 Recent verbeterd
29-03geraniumzitters
29-03generatie X
29-03generatie Nix
29-03vooroorlogse generatie
29-03protestgeneratie
29-03boomer
29-03babyboom-generatie
29-03stille generatie
29-03onderuitputting
29-03verliesaversie
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6excasso
7reconciliatie
8arm's length-beginsel
9negatief eigen vermogen
10R-squared
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

sterk merk


Een eenduidige definitie is er niet, maar bij een sterk merk is er sprake van een aantal factoren die het merk krachtig maken, denk aan:

  • naamsbekendheid,

  • reputatie,

  • emotionele beleving bij en loyaliteit van klanten,

  • tevredenheid van werknemers.


Een sterk merk leidt tot een grotere merkwaarde. Ook hebben sterke merken doorgaans minder last van prijsconcurrentie en zijn ze vaak in staat de prijs in een bepaalde markt of marktsegment te dicteren (ze beschikken over prijszettingskracht).

Voorbeeld
'Op papier mogen er dan miljoenen miljonairs bijgekomen zijn, de buitenwereld ziet het pas als u rondrijdt in een Ferrari. Een sterk merk, ongeëvenaard in prestige en exclusiviteit. Een gevulde portemonnee is niet genoeg: Ferrari zegt regelmatig nee tegen geïnteresseerde klanten.'
Bron: belegger.nl - 28-10-2021.

Engels: strong brand.


Zie ook: A-merk, merkwaarde, love brand, value driver, prijszetter, prijszettingskracht, winstmarge, operationeel resultaat, goodwill, immateriële activa, Brand Finance Global 500, Brand Finance Nation Brands, Best Global Brand rapport. Vergelijk: A-merk, B-merk.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter S.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet