dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
Blauwe Vrijdag
De laatste vrijdag in april; dus de vrijdag voor 1 mei, de dag ... >>
 Vandaag 26-04-2024
21835 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 Dogs of the Dow
2 beknibbelflatie
3 onder embargo
4 Belgische tandarts
5 out-of-pocket kosten
 Thema's
 Recent verbeterd
26-04Blauwe Vrijdag
26-04belastingaangiftestres...
25-04prijsprikkel
25-04memecoin
25-04maatschappelijke koste...
25-04beoordelingseconomie
25-04short squeeze
25-04dry powder
25-04financiële prikkel
25-04technisch resultaat
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6excasso
7reconciliatie
8arm's length-beginsel
9negatief eigen vermogen
10R-squared
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

omnichannel


Aanduiding van een verder ontwikkelde vorm van multichannel.

Behalve het gebruik van verschillende verkoop- en distributiekanalen wordt hierbij het gedrag van de klant geëvalueerd en worden de acties afgestemd op zijn gedrag. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van loyaliteitsprogramma's en geheel op de individuele klant afgestemde aanbiedingen. Deze benadering vereist een goede afstemming en gezamenlijke inspanning van verschillende afdelingen als IT, marketing en sales.

Voorbeeld
'Welkom in de handige wereld van omnichannel-banking, waar de klant helemaal zelf kan kiezen welk kanaal er gebruikt wordt. Afhankelijk van het product of de dienst zullen de meeste klanten op verschillende tijden verschillende kanalen nodig hebben. Zo is de kans groter dat een hypotheek persoonlijk wordt verkocht, via een videogesprek of in het filiaal. Als een klant gewoon even zijn saldo wil checken of geld wil overmaken, is een mobiele app vaak het kanaal dat de voorkeur krijgt. Bij een specifieke vraag gebruikt men bij voorkeur een chatbot, chatservice of callcenter als kanaal.'
Bron: Banken.nl - 29-12-2022.


Zie ook: multichannel, brick-and-mortar (business), callcenter, betaalapp, terugbetaalapp, elektronisch bankieren, handelsplatform, robotiseren, beleggingsapp, beleggingsrobot.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter O.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet