dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Bluesky
Volg ons op X
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
financiële stabiliteit
Een solide, goedlopend financieel systeem; een financieel stelsel ... >>
 Vandaag 18-11-2025
22298 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 segregated account
2 penny wise, pound foolish
3 out-of-pocket kosten
4 meerwerk
5 nacalculatie
 Thema's
 Recent verbeterd
18-11gamificatie
18-11rommelrally
18-11junk rally
18-11boekhoudschandaal
18-11financiële stabiliteit
18-11verliesaversie
18-11status quo bias
18-11sunk cost fallacy
18-11à fonds perdu
18-11verzonken kosten
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4out-of-pocket kosten
5debt service coverage ra...
6excasso
7reconciliatie
8penny wise, pound foolis...
9arm's length-beginsel
10Beige Book
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

aanbieding



  1. Marketing-term: het - vaak tijdelijk - beschikbaar stellen van een product met korting of met een ander voordeel. Het product is dan relatief goedkoop. Dergelijke aanbiedingen zijn 'lokkertjes' voor consumenten.
    In Nederland wordt ook de Albert Heijn-slogan 'in de bonus' gebruikt, een aanbieding voor klanten met een klantenkaart (bonuskaart). Als iets 'in de bonus' is, is het in de aanbieding, dus tegen een korting verkrijgbaar.

    Voorbeeld
    'Consumenten hebben afgelopen jaar in de supermarkt een recordbedrag besteed aan producten die in de aanbieding waren. Marktonderzoeker Circana bekeek de totale omzet van de retailers en zag dat van de totale omzet van 25 miljard euro bijna een kwart verkocht werd met korting. Dat gaat dan om een vermindering van 25 of 30 procent of aanbiedingen als 1+1 gratis of zelfs 2+4 gratis. "In totaal is er 2,1 miljard euro korting weggegeven aan de consument", becijfert Sjanny van Beekveld van Circana. De grootste kortingen - tot wel 70 procent - gaven supermarkten op producten als vaatwastabletten, shampoo, tandpasta en wasmiddelen. In totaal kregen klanten gemiddeld 33 procent korting op houdbare producten.'
    Bron: NOS - 08-03-2024.

  2. Effectenhandel: het aanmelden of aanbieden van aandelen.



Ad 1, zie ook: consumentisme, uitverkoop, korting, van-voor prijs, ramsj, afbraakprijs, stuntprijs, noodverkoop, dumpen, nepschaarste, discount, bait and switch, Girl Math.






 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter A.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet