dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Bluesky
Volg ons op X
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
sugar rush
Suikerkick: het opgewekte gevoel of hyperactiviteit als gevolg van ... >>
 Vandaag 05-07-2025
22181 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 sugar rush
2 Dogs of the Dow
3 leverage ratio
4 bezettingsgraad
5 painting the tape
 Thema's
 Recent verbeterd
05-07sugar rush
05-07inverdieneffect
05-07controlerend belang
05-07CME FedWatch Tool
05-07derdenbetaling
05-07voltijdequivalent
05-07Big Ugly Bill
05-07One Big Beautiful Bill...
05-07kaartbetaling
05-07tweefactorauthenticati...
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4out-of-pocket kosten
5debt service coverage ra...
6reconciliatie
7excasso
8penny wise, pound foolis...
9arm's length-beginsel
10Beige Book
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

omnichannel


Aanduiding van een verder ontwikkelde vorm van multichannel.

Behalve het gebruik van verschillende verkoop- en distributiekanalen wordt hierbij het gedrag van de klant geëvalueerd en worden de acties afgestemd op zijn gedrag. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van loyaliteitsprogramma's en geheel op de individuele klant afgestemde aanbiedingen. Deze benadering vereist een goede afstemming en gezamenlijke inspanning van verschillende afdelingen als IT, marketing en sales.

Voorbeeld
'Welkom in de handige wereld van omnichannel-banking, waar de klant helemaal zelf kan kiezen welk kanaal er gebruikt wordt. Afhankelijk van het product of de dienst zullen de meeste klanten op verschillende tijden verschillende kanalen nodig hebben. Zo is de kans groter dat een hypotheek persoonlijk wordt verkocht, via een videogesprek of in het filiaal. Als een klant gewoon even zijn saldo wil checken of geld wil overmaken, is een mobiele app vaak het kanaal dat de voorkeur krijgt. Bij een specifieke vraag gebruikt men bij voorkeur een chatbot, chatservice of callcenter als kanaal.'
Bron: Banken.nl - 29-12-2022.


Zie ook: multichannel, brick-and-mortar (business), callcenter, betaalapp, terugbetaalapp, elektronisch bankieren, handelsplatform, robotiseren, beleggingsapp, beleggingsrobot.






 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter O.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet