dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Bluesky
Volg ons op X
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
eeuwigdurende obligatie
Ook: perpetuele obligatie of perpetuele lening (Engels: perpetual ... >>
 Vandaag 12-11-2025
22295 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 segregated account
2 penny wise, pound foolish
3 meerwerk
4 nacalculatie
5 out-of-pocket kosten
 Thema's
 Recent verbeterd
12-11Sachverständigenrat
12-11aan toonder
12-11disconteringsvoet
12-11Polymarket
12-11It's the economy, stup...
12-11beursbedrijf
12-1113/11
12-11financiële films
11-11eeuwigdurende obligati...
11-11maatschappelijke koste...
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4out-of-pocket kosten
5debt service coverage ra...
6excasso
7reconciliatie
8penny wise, pound foolis...
9arm's length-beginsel
10Beige Book
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

omnichannel


Aanduiding van een verder ontwikkelde vorm van multichannel.

Behalve het gebruik van verschillende verkoop- en distributiekanalen wordt hierbij het gedrag van de klant geëvalueerd en worden de acties afgestemd op zijn gedrag. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van loyaliteitsprogramma's en geheel op de individuele klant afgestemde aanbiedingen. Deze benadering vereist een goede afstemming en gezamenlijke inspanning van verschillende afdelingen als IT, marketing en sales.

Voorbeeld
'Welkom in de handige wereld van omnichannel-banking, waar de klant helemaal zelf kan kiezen welk kanaal er gebruikt wordt. Afhankelijk van het product of de dienst zullen de meeste klanten op verschillende tijden verschillende kanalen nodig hebben. Zo is de kans groter dat een hypotheek persoonlijk wordt verkocht, via een videogesprek of in het filiaal. Als een klant gewoon even zijn saldo wil checken of geld wil overmaken, is een mobiele app vaak het kanaal dat de voorkeur krijgt. Bij een specifieke vraag gebruikt men bij voorkeur een chatbot, chatservice of callcenter als kanaal.'
Bron: Banken.nl - 29-12-2022.


Zie ook: multichannel, brick-and-mortar (business), callcenter, betaalapp, terugbetaalapp, elektronisch bankieren, handelsplatform, robotiseren, beleggingsapp, beleggingsrobot.






 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter O.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet