dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
overexposure
Te veel risico, bijvoorbeeld in een effectenportefeuille. ... >>
 Vandaag 28-03-2024
21785 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 Dogs of the Dow
2 laaghangend fruit
3 glazen klif
4 corporate
5 Silver Thursday
 Thema's
 Recent verbeterd
27-03rentmeestervennootscha...
27-03steward ownership
27-03verliesaversie
27-03overexposure
27-03onderuitputting
27-03concurrentie-index
27-03financieel kwetsbaar
27-03Silver Thursday
26-03arbeidsparticipatie
26-03Einstein-generatie
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6excasso
7reconciliatie
8arm's length-beginsel
9negatief eigen vermogen
10R-squared
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

A-merk


Een A-merk is een merkartikel met een grote naamsbekendheid en (naar de beleving van veel consumenten) een hoge kwaliteit. A-merken hebben hun bekendheid en reputatie vooral te danken aan grote reclamecampagnes. Consumenten zijn daardoor vaak bereid om voor A-merken een hogere prijs te betalen.

Voorbeeld
'A-merken staan niet meer voor kwaliteit, maar voor duur - Voor de betere kwaliteit van het A-merk betaalt de klant een hogere prijs, maar dan heeft hij ook iets goeds in huis gehaald. Maar dat beeld klopt allang niet meer. Er valt een lange lijst aan te leggen van dagelijks gebruikte artikelen waarvoor geldt dat de huismerken van ketens als Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en andere volgens de zorgvuldig uitgevoerde testen van de Consumentenbond beter, en soms zelfs stukken beter scoren dan de A-merken. De klant is met het A-merk nog steeds duurder uit, maar hij krijgt er vaak een kwalitatief minder product voor terug.
Bron: Telegraaf, column Jaap van Duijn - 15-04-2023.


Zie ook: sterk merk, love brand, merkwaarde, marktleider, prijsleiderschap. Vergelijk: B-merk, C-merk, huismerk.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter A.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet