Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
oliereserves
Winbare olie- (en gas-)reserves; voorraden olie en gas die in de ... >>
 Vandaag 25-11-2020
20422 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 International Bank Accou...
2 AFM-mannetje
3 gebakken lucht
4 blancochequebedrijf
5 ouwe jongens krentenbrood
 Thema's
 Recent verbeterd
25-11blancochequebedrijf
25-11menstruatie-armoede
25-11deflatie
25-11piekvraag
25-11petro-yuan
25-11rentecurve
25-11special purpose vehicl...
25-11special purpose acquis...
25-11commercial paper
25-11veilingobligatie
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1International Bank Accou...
2AFM-mannetje
3Dogs of the Dow
4ouwe jongens krentenbroo...
5debt service coverage ra...
6onder embargo
7o/g
8out-of-pocket kosten
9excasso
10arm's length-beginsel

gamificatie


Ook: gamification.
Gamificatie is het gebruik spelprincipes en speeltechnieken uit games (bordspellen, computerspellen, online spellen) om het gedrag van consumenten of gebruikers op een positieve manier te sturen en betrokkenheid te vergroten. Via een gevoel van beloning en prestatie wordt iemand aangemoedigd een gewenste actie te ondernemen. Dergelijke spelelementen worden in applicaties en processen vrijwel ongemerkt in het dagelijks leven van mensen toegepast met als doel hun gedrag aan te passen. Met gamificatie kan men langdurig een positieve invloed uitoefenen op gedrag.
Gamificatie is dus niet het spelen van games; wel ligt de nadruk op game-elementen.

Voorbeeld
'Gamification van het checkout-proces: zo krijg je meer loyale klanten - ......Een online activatie met een sterke verhaallijn stimuleert de deelnemer om informatie te geven die buiten de context van het verhaal nooit zou worden gegeven. Elke stap of ‘cliffhanger’ creëert het verlangen om meer te zien en verder te gaan. Bij elke stap geeft de deelnemer onbewust steeds meer gegevens af en voelt dat voelt voor hem/haar nog logisch ook.'
Bron: marketingfacts.nl - 21-08-2020.

Engels: gamification.


Zie ook: gedragseconomie, nudging. Vergelijk: speltheorie.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter G.
Volgend begrip:
 

Home | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet