Home | Begrippen A-Z | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
Volg ons op Twitter
techlash
 Vandaag 24-02-2020
19893 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 techlash
2 middeninkomen
3 rentmeesterschap
4 spookrekening
5 transitiepijn
 Thema's
 Recent verbeterd
24-02connossement
24-02buy the dips
24-02expatriates
24-02arbeidsmigrant
24-02identificatiestorting
24-02authenticatie
24-02screening
24-02tweefactorauthenticati...
24-02FM
24-02force majeure
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1International Bank Accou...
2AFM-mannetje
3Dogs of the Dow
4ouwe jongens krentenbroo...
5debt service coverage ra...
6o/g
7out-of-pocket kosten
8onder embargo
9excasso
10arm's length-beginsel

klantacceptatie


Ook: cliëntacceptatie, onboarding (proces).
Financiële instellingen: het proces om nieuw aangemelde klanten (particulieren en bedrijven) te controleren ('screenen') en toegang te geven tot financiële diensten, zoals een bankrekening en een betaalpas.
In modieus jargon wordt dit proces ook wel betiteld met de term 'onboarding' (gewichtigdoenerij).

De zorgvuldigheid en betrouwbaarheid van dit proces is zeer belangrijk om criminele geldstromen en activiteiten te voorkomen. Uitgangspunt is het ken uw cliënt-principe ('Know Your Customer/KYC').

Het openen van een rekening wordt steeds eenvoudiger. Waar vroeger stapels papierwerk aan de acceptatie voorafgingen, kan dat tegenwoordig door de voortschrijdende digitalisering vaak met enkele stappen op de smartphone. Klanten vinden het ook steeds belangrijker dat interacties met hun bank snel en soepel verlopen.
Het aantal digitale transacties stijgt aanzienlijk en daardoor ook voor het aantal risicoklanten. Financiële instellingen moeten dus steeds meer en geavanceerder controlewerk verrichten. Als de controle niet zorgvuldig en veilig is, kan dat grote gevolgen hebben.

Onderdeel van de klantacceptatie is het inventariseren en inregelen van het klantprofiel (doelgroep) en het in kaart brengen van mogelijkheden voor additionele dienstverlening (cross-selling).


Zie ook: screening, ken uw cliënt (principe), customer due diligence, cliëntprofiel, acceptatierisico, acceptatiestorting, fraude, witwassen, compliance, Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, Financial Intelligence Unit, Transactie Monitoring Nederland.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter K.
Volgend begrip:
 

Home | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet